Persoonibränd

Persoonibrändi foto 

Persoonibränd on meil kõigil ja alati ei olegi vahet, kas sul on ettevõte oma näo ja nimega või omad pigem mõne toote brändi või otsid tööd oma tegevusvaldkonnas. Meie persoonibränd on meie kuvand. See on meie identiteet ja eneseväljendus. Siinjuures on oluline esmamulje, mille me jätame. Tihti on meie portreefoto see esimene, mis jätab meist ettekujutuse. Millised on meie väärtused, iseloom ja professionaalne staatus? 

Mis on need olulised nüansid, mida silmas pidada persoonibrändi fotot tehes. Oluline on fotograafiga eelnevalt läbi arutada, milline on sinu persoonibränd ja millise mulje sa soovid endast jätta. Milline on sinu sihtrühm ja millist sõnumit soovid fotoga edastada. 

Emotsioon: Meie näoilme ja kehakeel räägivad fotol oma lugu. Oluline on teada, kuidas mõjuvad kinnised poosid ja kuidas avatud poosid. Milline on meie näoilma ja olulisem isegi on see, milline on meie pilk. Vahest me võime fotol naerda, aga silmis on kurbus. Millisena me soovime ennast esitleda, kas pigem tugeva ja targana või äkki hoopis lahke ja empaatilise või hoopis lõbusa ja mängulisena. See kõik on oluline eelnevalt nii endale kui fotograafile selgeks teha. Hea fotograaf saab aidata seda emotsiooni välja tuua ja samuti aidata häälestuda selle tundega. Meie silmist tihti peegeldub meie sisemine tunne. 

Taust: Foto taust räägib samuti väga oluliselt kaasa. Stuudios või väljas tehtud pildid on erinevad ja loovad erineva tunde. Kui töötame siseruumides ja oleme pigem ametlikumad, siis on parem pildistada stuudios või kontoris. Samuti on erinev, kas fotol jääb ühtlane valge/hall/must taust või hoopis loomulik ruum näiteks udusena jääv kontori ruum või väliskeskkond. 

Atmosfäär: Fotoga edasi antud keskkond on oluline. Siin on oluline valida taust ja pildistamise koht selline, mis sobituks kokku sinu brändiga. Näiteks, kui töötad maaklerina või sisekujundajana, siis võiks piltidel ka kajastuda näiteks uuselamud. Meelelahutuse valdkonnas töötades mõni ruum, mis on iseloomulik selle töö juures. 

Valgus: Valgusega saab samuti mängida. Väljas pildistades mängib ilm ja päike olulist rolli. Päike lisab fotodele tihti positiivsust, mängulisust ja emotsiooni. Stuudios on tegemist tehisvalgusega, mis võib varieeruda väga teravast ja kontrastsest valgusest hajutatud ja pehmema valguseni. Iga valguslahendus loob samuti oma meeleolu. 

Riietus: Taas väga oluline nüanss. Riietuse stiil ja värvid mängivad väga palju kaasa. Kas sul on oma stiil ja brändi värvid, mida ka riietusega edasi anda? Võib-olla on hea kaasata pildistamise juurde stilist, kes oskab soovitada ja tähele panna kõiki detaile. 

Meik ja soeng: Foto puhul oluline teema ja ei tasu arvata, et kui tahame fotol näida loomulikud, siis ei ole meiki vaja. On küll. Foto on mõne koha pealt kriitiline ja heal fotol on oluline, et nägu oleks hästi kontuuritud ja ei olegi alati oluline, et on tugev silmameik. Kõik ikka vastavalt sellele, millise mulje soovid endast jätta. Samas tasub arvestada, et ei tasu meigi ja soenguga end tohutult erinevaks teha sellest, kes sa igapäevaelus oled. 

Töövahendid: Olenevalt ametist ja tegevusvaldkonnast on võib-olla nutikas foto peal näidata lisaks töökeskkonnale ka mõnda töövahendit. Fotograafid tihti on piltidel koos kaameraga või muusikud koos muusikainstrumendiga. Siinjuures tasub teada, et iga ese on omamoodi fotogeeniline ja alati ei ole fotol oluline, et see on käes just nii nagu seda kasutatakse. 

Sobivus kodulehega: Piltide otstarve tasub samuti läbi mõelda. Milline on koduleht ja sotsiaalmeedia, kus pilte kasutama hakkad. Millised toonid ja stiil seal on ja millised fotod sobiksid paremini. Samuti, kas portrait või landscape fotod või milliseid eriformaate vajad enda ja oma brändi esitlemiseks. 

Fototöötlus: Erinevatel fotograafidel on samuti erinev stiil ja töötlus. Fototöötlus võib olla väga lihtsast väga keeruliseni. Kas soovid jääda fotole võimalikult autentne ja loomulik või sobib sulle pigem kaanefoto või fantaasiafoto stiilis pildid. Ka see on hea fotograafiga läbi arutada ja valida õige fotograaf, kelle pildistamise- ja töötlusstiil oleks sarnane sellega, mida vajad. 

Portreed või täispikkuses pildid: Jällegi mõtle läbi, mida vajad enda esitlemiseks. Fotoga on nii, et pildi väiksemaks saab lõigata, aga juurde on juba keerulisem panna.  

Ajastatus: pean siin silmas meie nelja aastaaega. Nii et kui lased portreepildid teha väljas, siis mõtle millisel aastaajal tehtud pildid sobivad kõige paremini. Samuti on hea kasutada sügisel ajutiselt sügise toonides või värviliste lehtedega pilte. Jõulude ajal jõuluteemalisi pilte. 

Uuendamine: tegelikult mõjub hästi, kui aegajalt vahetad kodulehel oma fotosid. Nii nagu muutud sina, nii peaksid muutuma ka pildid. Ärge kartke teha uusi pilte ja ärge arvake, et hea on esitleda end kunagi nooruspõlves tehtud piltidega.  

Pildistamine on vahest paras ettevõtmine, aga see on seda väärt. Eriti kui teha seda kõike teadlikult ja läbimõeldult, siis saab see olema hea sissevaade iseendasse, et taas läbi mõelda oma väärtused ja kuvand.

Pilt räägib rohkem kui tuhat sõna.


Info ja broneerimine: mari@marifoto.ee või siit!

Fotograaf Mari Pukk